Podręcznik instalacji i rozwiązywania problemów Fujitsu Ab G24lvla jest świetnym narzędziem do pomocy w instalacji i utrzymaniu komputera Fujitsu Ab G24lvla. Zawiera on szczegółowe informacje o konfiguracji i rozwiązywaniu problemów związanych z komputerem. Zawiera on również podstawowe informacje dotyczące oprogramowania, sprzętu, konfiguracji systemu i rozwiązywania problemów. Jest to bardzo przydatne narzędzie dla użytkowników, którzy chcą skonfigurować i utrzymać komputer Fujitsu Ab G24lvla.
Ostatnia aktualizacja: Podręcznik instalacji i rozwiązywania problemów Fujitsu Ab G24lvla
- Pomoc ScanSnap
- Rozwiązywanie problemów
W tej części opisano sposób rozwiązywania problemów, jakie mogą wystąpić podczas używania skanera ScanSnap.
Problemy dotyczące zasilania skanera ScanSnap
- Skaner ScanSnap nie włącza się
Problemy dotyczące instalacji
- Instalacja została zatrzymana / Instalacja nie jest w toku
- Komunikat "Nie można zainstalować programu ScanSnap Home. " Wyświetli się komunikat (Windows)
- Wyświetla się komunikat "Oprogramowanie Windows Update jest uruchomione. " (Windows)
- Komunikat "Nie można zainstalować programu Microsoft. NET Framework X. X. com/imaging/downloads/manual/ss_webhelp/pl/help/webhelp/topic/tb_install_visual_c. html">Wyświetla się komunikat (Windows) "Nie można zainstalować programu Microsoft Visual C++ 20XX Redistributable"
- Wyświetla się komunikat informujący, że ten produkt jest już zainstalowany na Twoim komputerze
- Wyświetla się komunikat informujący o niepowodzeniu dezinstalacji (Windows)
- "Nie masz uprawnień do zapisu w folderze przechowywania danych. " Wyświetli się komunikat
- Kiedy wyświetli się komunikat "Nie można zainstalować programu ScanSnap Home. Czy chcesz usunąć pobrane dane? " Wyświetli się komunikat (Windows)
- Komunikat "Podany folder docelowy został ustawiony z ukrytym atrybutem. " Wyświetli się komunikat (Windows)
Problemy dotyczące połączeń i komunikacji
- Skanera ScanSnap nie można połączyć z komputerem za pomocą kabla USB
- Niepowodzenie komunikacji z serwerem
- Niepowodzenie komunikacji ze skanerem ScanSnap
- Akumulator komputera szybko się wyczerpuje
Problemy związane z uwierzytelnianiem licencji i kontem ScanSnap
- Nie odebrano powiadomienia e-mail z kodem potwierdzającym
- Niepowodzenie rejestracji konta ScanSnap
- Wyświetla się komunikat informujący, że nie można aktywować licencji podczas konfiguracji skanera ScanSnap
- Wyświetla się komunikat informujący, że osiągnięto maksymalną liczbę dopuszczalnych urządzeń
- Wyświetli się komunikat informujący, że nie można zalogować się za pomocą aktualnie używanego skanera ScanSnap
- Nie można zalogować się za pomocą konta ScanSnap
- Wyświetla się komunikat informujący, że nie można aktywować licencji podczas logowania się w oknie preferencji
- Wyświetli się komunikat informujący, że aktywacja licencji nie powiodła się podczas logowania się w oknie preferencji
- Nie odebrano powiadomienia e-mail do zresetowania hasła
- Nie ma pewności, którego kodu potwierdzającego użyć, ponieważ odebrano wiele powiadomień e-mail z kodami potwierdzającymi
- Nie znasz klucza numeru seryjnego / numeru dodatkowej licencji ScanSnap
- Uwierzytelnianie dwuskładnikowe nie działa na koncie ScanSnap
Problemy dotyczące działań aplikacji ScanSnap Home
- Aplikacja ScanSnap Home nie uruchamia się lub nie można jej używać
- Wyświetla się komunikat informujący, że nie masz uprawnień dostępu do folderu lub pliku, lub komunikat ponaglający do sprawdzenia, czy skonfigurowano uprawnienia dostępu do pliku lub folderu (Mac OS)
- Wyświetla się komunikat informujący, że nie można odnaleźć punktu wejścia procedury (Windows)
Problemy dotyczące skanowania
- Dokumenty nie są skanowane
- Wyświetla się komunikat informujący, że podczas przetwarzania obrazów wystąpił błąd
- Dokument nie jest podawany bezproblemowo / Występują zakleszczenia papieru
- Usuwanie zakleszczonego dokumentu
- Prędkość skanowania jest bardzo niska
- Dokumenty ulegają zabrudzeniu
- Dokument jest uszkodzony
- Skaner ScanSnap wydaje nienormalne odgłosy
- Nie otrzymano powiadomienia (Mac OS)
- "Błąd w układzie optycznym. com/imaging/downloads/manual/ss_webhelp/pl/help/webhelp/topic/tb_scan_image_error. html">"Określone miejsce docelowe (folder zapisu obrazu) jest nieprawidłowe. " Wyświetli się komunikat
Problemy dotyczące arkusza nośnego
- Arkusz nośny nie jest podawany bezproblemowo / występują zakleszczenia papieru
- Wygląda na to, że brakuje części obrazu (Arkusz nośny)
Problemy dotyczące skanowanych rezultatów
- Na obrazie pojawiają się pionowe smugi
- Obraz jest wyświetlany z boku lub do góry nogami
- Nie można utworzyć pliku PDF z możliwością wyszukiwania
- Tytuł nie jest wyodrębniany / Tytuł różni się od tytułu dokumentu
- Zeskanowane obrazy nie są automatycznie scalane
- Zeskanowany obraz jest tworzony w arkuszu dwustronicowym
- Tekst na obrazie nie jest prawidłowo rozpoznawany
- Wszystkie strony są rozpoznawane jako puste
- Zeskanowany obraz jest pusty
- Niektóre strony są usuwane mimo że nie są puste
- Kolor zeskanowanego obrazu różni się od koloru oryginalnego dokumentu
- Linie na obrazie są rozmyte
- Jasność obrazu monochromatycznego jest zbyt wysoka lub zbyt niska
- Zeskanowanego obrazu nie da się utworzyć w trybie monochromatycznym
- Zeskanowanych obrazów nie da się utworzyć w skali szarości
- Zeskanowanego obrazu nie da się utworzyć w trybie kolorowym
- Zeskanowanego obrazu nie da się utworzyć w sposób skonfigurowany w ustawieniach skanowania
- Tekst/wykresy nieobecne w dokumencie pojawiają się na zeskanowanym obrazie
- Zeskanowany obraz nie jest przycięty / Zeskanowany obraz, który został przycięty, różni się od dokumentu
- Na obrazie da się zauważyć prążkowany wzór (mora)
- Zeskanowany obraz jest niedopasowany lub zniekształcony
- Obraz jest przekrzywiony
- Brakuje części obrazu / na obrazie pojawiają się przekrzywione linie
- Obraz jest szerszy niż skanowany dokument
- Tekst na obrazie nie nadaje się do odczytu
- Tekst na wizytówce nie jest prawidłowo rozpoznawany
Problemy dotyczące powiązania z aplikacją
- Niektóre znaki nie są rozpoznawane, kiedy używana jest funkcja Scan to Word/Scan to Excel/Scan to PowerPoint
- Zeskanowany obraz nie jest konwertowany do pliku Word/Excel/PowerPoint
Problemy dotyczące wyszukiwania
- Nie można odnaleźć rekordu danych zawartości z określonym znacznikiem
Problemy dotyczące zarządzania rekordem danych zawartości
- Nie znasz miejsca docelowego zapisu dla zeskanowanych obrazów
- Pliki, nad którymi pracowano w Eksploratorze plików lub aplikacji Finder nie pojawiają się w oknie głównym
- Nie można otworzyć zeskanowanego obrazu
- Zeskanowane obrazy nie zostały zapisane w określonym miejscu docelowym zapisu
- Wprowadzanie korekt w metainformacjach w sposób automatyczny koryguje metainformacje w istniejących rekordach danych zawartości
- Wyświetla się komunikat informujący, że nie udało się przeprowadzić procesu rozpoznawania w przypadku konwersji obrazów do plików PDF z możliwością wyszukiwania
Jeśli próbujesz użyć drukarki i wystąpiły problemy, poniżej przedstawiono rozwiązania typowych problemów z drukarkami.
Przed rozpoczęciem
Rozpocznij od uruchomienia zautomatyzowanego narzędzia do rozwiązywania problemów w aplikacji Uzyskaj pomoc. Aplikacja Uzyskaj pomoc automatycznie uruchamia diagnostykę i podejmuje odpowiednie działania, aby rozwiązać większość problemów z drukarką.
Otwórz aplikację Uzyskaj pomoc
Jeśli aplikacja Uzyskaj pomoc nie może rozwiązać problemu z drukarką, wypróbuj wymienione możliwe rozwiązania:
Czasami włączenie i wyłączenie zasilania drukarki rozwiązuje problem. Wyłącz drukarkę i odłącz ją od zasilania. Poczekaj 30 sekund, podłącz i włącz drukarkę.
Jeżeli drukarka nadal nie działa, przejdź do kroku 2.
Sprawdź kable (drukarki przewodowej). Upewnij się, że kabel USB drukarki jest prawidłowo podłączony do drukarki i komputera. Jeśli USB nie jest rozpoznane, zobacz Automatyczne diagnozowanie i rozwiązywanie problemów z portami USB w systemie Windows. Sprawdź połączenie bezprzewodowe (drukarki bezprzewodowej). Wykonaj jedną z następujących czynności:Upewnij się, że opcja komunikacji bezprzewodowej drukarki jest włączona i dostępna. Wiele drukarek ma przycisk, na którym jest widoczna niebieska ikona połączenia bezprzewodowego, jeśli takie połączenie jest dostępne. Aby dowiedzieć się, gdzie znajduje się ten przycisk drukarki i jak go włączyć, zobacz instrukcje dostarczone z drukarką lub odwiedź witrynę internetową producenta.
Uruchom test połączenia bezprzewodowego drukarki. Wiele drukarek ma opcję menu do testowania łączności bezprzewodowej. Przeczytaj instrukcje dostarczone z drukarką lub odwiedź witrynę internetową producenta, aby dowiedzieć się, jak to zrobić.
Jeśli nadal masz problem, być może komputer nie łączy się z siecią bezprzewodową. Aby dowiedzieć się więcej, zobacz Dlaczego nie mogę się połączyć z Internetem? Aby uzyskać bardziej specjalistyczną pomoc, zobacz Rozwiązywanie problemów z połączeniem sieciowym w systemie Windows.
Jeśli występują problemy z nawiązaniem połączenia z drukarką Bluetooth, zobacz sekcję Rozwiązywanie problemów z łącznością Bluetooth w systemie Windows.
Uwagi:
Jeśli korzystasz z bezprzewodowych punktów dostępowych, wzmacniaczy sygnału lub kilku routerów bezprzewodowych z osobnymi SSID, upewnij się, że drukarka jest podłączona do tej samej sieci co komputer.
Jeśli jest wyświetlany stan drukarki „Błąd drukarki”, może to oznaczać problem z samą drukarką. Jeśli te dwa pierwsze kroki nie rozwiązały problemu, sprawdź, czy w drukarce jest mało papieru lub atramentu, i upewnij się, że pokrywa nie jest otwarta, a papier nie jest zacięty.
Jeżeli drukarka nadal nie działa, przejdź do kroku 3.
Spróbuj usunąć i ponownie zainstalować drukarkę.
Usuwanie drukarkiKliknij przycisk Start , a następnie wybierz pozycję Ustawienia > Bluetooth i urządzenia > Drukarki i skanery .
Otwórz ustawienia drukarek i skanerów
Wybierz drukarkę, którą chcesz odinstalować.
Wybierz przycisk Usuń. Następnie upewnij się, że chcesz usunąć to urządzenie, wybierając pozycję Tak.
Jeśli drukarka jest włączona i połączona z siecią, system Windows powinien ją łatwo znaleźć. Dostępne drukarki mogą obejmować wszystkie drukarki w sieci, takie jak drukarki Bluetooth i drukarki bezprzewodowe lub drukarki podłączone do innego komputera i udostępnione w sieci. Do zainstalowania niektórych drukarek może być konieczne zezwolenie. Aby ponownie zainstalować drukarkę, wykonaj następujące czynności:
Upewnij się, że drukarka została włączona i podłączona do komputera. Następnie wybierz przycisk Dodaj urządzenie (lub Odśwież).
Poczekaj chwilę, aż system Windows wyszuka drukarki podłączone do urządzenia (lokalnie lub bezprzewodowo). Następnie w systemie Windows zostanie wyświetlona lista drukarek podłączonych do urządzenia. Jeśli na liście znajduje się drukarka, wybierz przycisk Dodaj urządzenie dla drukarki. Jeśli nie widzisz urządzenia na liście, wybierz pozycję Dodaj ręcznie.
Jeśli korzystasz z bezprzewodowych punktów dostępowych, wzmacniaczy sygnału lub kilku routerów bezprzewodowych z osobnymi SSID, upewnij się, że drukarka jest podłączona do tej samej sieci co komputer, aby można było ją znaleźć i zainstalować.
Jeśli masz nową drukarkę bezprzewodową, która nie została dodana do sieci domowej, przeczytaj instrukcje dostarczone z drukarką i w witrynie producenta drukarki, aby dowiedzieć się więcej i uzyskać najnowsze oprogramowanie drukarki.
Porada: Można wydrukować stronę testową, aby upewnić się, że drukarka działa poprawnie. Jeśli po zainstalowaniu drukarka nie działa, sprawdź, czy w witrynie internetowej producenta nie ma informacji na temat rozwiązywania problemów lub aktualizacji sterowników.
Jeśli system nie może zainstalować drukarki automatycznie, możesz zainstalować ją ponownie ręcznie. Po wybraniu pozycji Dodaj ręcznie zostanie wyświetlonych pięć opcji Znajdowania drukarki według innych opcji. Wybierz opcję, która najlepiej odpowiada Twojej sytuacji, a następnie wykonaj podane kroki. Wszystkie te opcje można zastosować do drukarki podłączonej bezprzewodowo lub za pośrednictwem sieci. Jeśli jednak drukarka jest podłączona bezpośrednio do komputera lokalnie, wybierz pozycję Dodaj drukarkę lokalną lub drukarkę sieciową z ustawieniami ręcznymi , a następnie wybierz pozycję Dalej.
Ponowne instalowanie drukarki lokalnejPo wybraniu pozycji Dodaj drukarkę lokalną lub drukarkę sieciową z ustawieniami ręcznymi wykonaj następujące czynności:
Wybierz pozycję Użyj istniejącego portu, a następnie wybierz port, do którego drukarka jest podłączona. Następnie wybierz pozycję Dalej. Jeśli drukarka jest podłączona przez port USB, wybierz ją z listy. Dostępne są również opcje portów równoległych (LPT) i szeregowych (COM).
Teraz zostaną wyświetlone opcje instalacji sterownika drukarki. Jeśli drukarka została dostarczona z dyskiem zawierającym sterownik, wybierz pozycję Z dysku. W przeciwnym razie wybierz pozycję Windows Update.
Poczekaj, aż system Windows zaktualizuje listę drukarek. Następnie wybierz producenta drukarki z lewej kolumny i model drukarki z prawej kolumny. Następnie wybierz pozycję Dalej.
Uwaga: Jeśli dla danego urządzenia istnieje wiele wersji sterownika, może pojawić się monit o wskazanie wersji, której należy użyć. W większości przypadków należy wybrać pozycję Zamień bieżący sterownik. Jeśli jednak masz pewność, że zainstalowany sterownik jest poprawny, wybierz pozycję Użyj obecnie zainstalowanego sterownika.
Wpisz nazwę drukarki, a następnie wybierz pozycję Dalej. Ta nazwa jest przeznaczona wyłącznie do użytku osobistego, więc możesz wybrać dowolną nazwę.
Wybierz pozycję Nie udostępniaj tej drukarki. (Jeśli chcesz udostępnić drukarkę innym urządzeniom w sieci, wybierz pozycję Udostępnij tę drukarkę, a następnie wprowadź nazwę i lokalizację). Wybierz pozycję Dalej.
Wybierz pozycję Drukuj stronę testową, aby potwierdzić, że drukarka działa, a następnie wybierz pozycję Zakończ.
Jeżeli drukarka nadal nie działa, przejdź do kroku 4.
Do prawidłowego działania większości drukarek jest wymagany najnowszy sterownik. com/pl-pl/windows/jak-pobra%C4%87-i-zainstalowa%C4%87-najnowsze-sterowniki-drukarki-4ff66446-a2ab-b77f-46f4-a6d3fe4bf661">Jak pobrać i zainstalować najnowsze sterowniki drukarek.
Jeśli po zainstalowaniu odpowiedniego najnowszego sterownika drukarka nadal nie działa, przejdź do kroku 5.
Jeśli poprzednie kroki nie rozwiązały problemu, może być konieczne wyczyszczenie plików buforu i ponowne uruchomienie usługi buforu. Bufor wydruku to plik zarządzający procesem drukowania. Aby wyczyścić i zresetować bufor wydruku:
W polu wyszukiwania na pasku zadań wpisz usługi, a następnie wybierz pozycję Usługi z listy wyników.
Wybierz kartę Standardy, a następnie kliknij dwukrotnie plik Bufor wydruku na liście usług.
Wybierz pozycję Zatrzymaj, a następnie wybierz pozycję OK.
W polu wyszukiwania na pasku zadań wpisz %WINDIR%\system32\spool\printers, wybierz pozycję %WINDIR%\system32\spool\PRINTERS na liście wyników, a następnie usuń wszystkie pliki w folderze.
Wybierz pozycjeStart, następnie Automatycznie w polu Typ rozruchu i kliknij OK.
Jeżeli drukarka nadal nie działa, przejdź do kroku 6.
Jeśli potrzebujesz pomocy przy instalowaniu drukarki w systemie Windows 10, zobacz Instalowanie drukarki w systemie Windows 10.
Jeśli na komputerze jest zainstalowany system Windows 10 S, niektóre drukarki mogą z nim nie współpracować albo mieć ograniczoną funkcjonalność. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Obsługa urządzeń w systemie Windows 10 S.
Jeśli brakuje portu USB drukarki, zobacz Brak portu USB drukarki po rozłączeniu drukarki gdy system Windows 10 (w wersji 1903 lub nowszej) był zamknięty.
Jeśli chcesz uzyskać pomoc dotyczącą skanera, zobacz Instalacja i używanie skanera w systemie Windows 10.
Jeśli występują problemy z nawiązaniem połączenia z drukarką Bluetooth, zobacz Rozwiązywanie problemów z funkcją Bluetooth w systemie Windows 10: CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA
Kliknij przycisk Start, a następnie wybierz kolejno opcje Ustawienia > Urządzenia > Drukarki i skanery .
Otwórz ustawienia drukarek i skanerów
W obszarze Drukarki i skanery znajdź drukarkę, wybierz ją, a następnie wybierz pozycję Usuń urządzenie.
Konieczne będzie wykonanie różnych czynności w przypadku ponownego instalowania lub dodawania drukarki bezprzewodowej albo lokalnej. Oto odpowiednie procedury.
Ponowne instalowanie drukarki bezprzewodowejWybierz pozycję Dodaj drukarkę lub skaner. Zaczekaj na zakończenie wyszukiwania pobliskich drukarek, wybierz tę, której chcesz użyć, a następnie wybierz pozycję Dodaj urządzenie.
Jeśli drukarka jest włączona i połączona z siecią, system Windows powinien ją łatwo znaleźć. Do zainstalowania niektórych drukarek może być konieczne zezwolenie.
Jeśli chcesz ponownie zainstalować lub dodać drukarkę lokalną, podłącz kabel USB drukarki do dostępnego portu USB na komputerze, a następnie włącz drukarkę.
Znajdź swoją drukarkę w obszarze Drukarki i skanery.
Jeśli widzisz drukarkę na liście, oznacza to, że jest zainstalowana.
Jeśli nie widzisz drukarki na liście, wybierz pozycję Dodaj drukarkę lub skaner. Zaczekaj na zakończenie wyszukiwania dostępnych drukarek, wybierz tę, której chcesz użyć, a następnie wybierz pozycję Dodaj urządzenie.
Porada: Aby sprawdzić, czy drukarka działa, można wydrukować stronę testową.
Podłączanie drukarki
Po podłączeniu drukarki do komputera lub dodaniu nowej drukarki do sieci domowej możesz zazwyczaj od razu rozpocząć drukowanie. System Windows obsługuje większość drukarek i zwykle nie trzeba instalować specjalnego oprogramowania drukarki. W systemach Windows 8. 1 i Windows RT 8. 1 dodatkowe funkcje obsługi i sterowniki drukarek są dostępne w witrynie Windows Update.
Aby zainstalować drukarkę
W większości przypadków zainstalowanie drukarki wymaga jedynie podłączenia jej do komputera. Po prostu podłącz kabel USB drukarki do dostępnego portu USB w komputerze i włącz drukarkę.
W przypadku drukarek bezprzewodowych z systemem Windows 8. 1:
Uwaga: Jeśli masz nową drukarkę bezprzewodową, która nie została jeszcze dodana do sieci domowej, przeczytaj instrukcje dostarczone z drukarką, aby uzyskać informacje na temat jej dodawania. Aby dowiedzieć się więcej i uzyskać najnowsze oprogramowanie drukarki, odwiedź witrynę internetową jej producenta.
Szybko przesuń od prawej krawędzi ekranu do środka, naciśnij pozycję Ustawienia, a następnie naciśnij pozycję Zmień ustawienia komputera. (Jeśli używasz myszy, wskaż prawy dolny róg ekranu, przesuń wskaźnik myszy w górę, wybierz pozycję Ustawienia, a następnie pozycję Zmień ustawienia komputera).
Naciśnij lub kliknij pozycję Komputer i urządzenia, a następnie naciśnij lub kliknij pozycję Urządzenia. Jeśli drukarka jest zainstalowana, powinna zostać wyświetlona w obszarze Drukarki.
Jeśli nie widzisz swojej drukarki, naciśnij lub kliknij pozycję Dodaj urządzenie, a następnie wybierz drukarkę do zainstalowania.
Aby zainstalować (dodać) drukarkę lokalną
Kliknij przycisk Start , a następnie w menu Start kliknij pozycję Urządzenia i drukarki.
Kliknij pozycję Dodaj drukarkę.
W kreatorze dodawania drukarki kliknij pozycję Dodaj drukarkę lokalną.
Na stronie Wybierz port drukarki upewnij się, że są wybrane przycisk Użyj istniejącego portu i zalecany port drukarki, a następnie kliknij przycisk Dalej.
Na stronie Zainstaluj sterownik drukarki wybierz producenta i model drukarki, a następnie kliknij przycisk Dalej.
Jeśli danej drukarki nie ma na liście, kliknij pozycję Windows Update, a następnie zaczekaj, aż system Windows wyszuka dodatkowe sterowniki.
Jeśli żadne sterowniki nie są dostępne i masz instalacyjny dysk CD, kliknij pozycję Z dysku, a następnie przejdź do folderu, w którym znajduje się sterownik drukarki. (Aby uzyskać dodatkową pomoc, zajrzyj do podręcznika obsługi drukarki).
Wykonaj pozostałe kroki w kreatorze, a następnie kliknij przycisk Zakończ.
Aby zainstalować drukarkę sieciową, bezprzewodową lub Bluetooth
Aby dodać drukarkę sieciową w biurze, zwykle trzeba znać nazwę tej drukarki. Jeśli nie możesz jej znaleźć, skontaktuj się z administratorem sieci.
Kliknij przycisk Start, a następnie w menu Start kliknij pozycję Urządzenia i drukarki.
W kreatorze dodawania drukarki kliknij pozycję Dodaj drukarkę sieciową, bezprzewodową lub Bluetooth.
Na liście dostępnych drukarek zaznacz tę, której chcesz użyć, a następnie kliknij przycisk Dalej. (Jeśli komputer jest połączony z siecią, na liście są wyświetlone tylko te drukarki, które znajdują się w usłudze Active Directory Twojej domeny).
Jeśli zostanie wyświetlony odpowiedni monit, zainstaluj sterownik drukarki na komputerze, klikając pozycję Zainstaluj sterownik. Jeśli zostanie wyświetlony monit o hasło administratora lub potwierdzenie, wpisz hasło lub potwierdź.
Porada: Dostępne drukarki mogą obejmować wszystkie drukarki w sieci, takie jak drukarki Bluetooth i drukarki bezprzewodowe lub drukarki podłączone do innego komputera i udostępnione w sieci. Aby sprawdzić, czy drukarka działa, można wydrukować stronę testową.
Uwaga: Po zainstalowaniu drukarki można włączyć automatyczne aktualizacje sterowników systemu Windows 7, aby jej oprogramowanie było zawsze aktualne.
Rozwiązywanie problemów z drukarką
Po pierwsze — sprawdzanie sprzętu
Upewnij się, że kabel zasilania drukarki został podłączony do gniazdka elektrycznego oraz że przełącznik zasilania drukarki jest włączony. Jeśli korzystasz z drukarki udostępnionej lub drukarki w sieci, upewnij się, że wszystkie niezbędne komputery i routery są włączone. Jeśli drukarka lub inne urządzenie jest podłączone do listwy przeciwprzepięciowej lub zapasowego zasilacza, upewnij się, że ten sprzęt także jest podłączony i włączony.
W przypadku drukarki przewodowej upewnij się, że kabel drukarki jest prawidłowo podłączony do drukarki i komputera.
W przypadku drukarki bezprzewodowej sprawdź połączenie bezprzewodowe. Upewnij się, że opcja komunikacji bezprzewodowej drukarki jest włączona i dostępna. Wiele drukarek jest wyposażonych w przycisk, na którym jest wyświetlana niebieska ikona sieci bezprzewodowej, gdy opcja komunikacji bezprzewodowej jest dostępna.
Następnie uruchom test połączenia bezprzewodowego drukarki. Jeśli poprzednie kroki nie rozwiązały problemu, sprawdź drukarkę pod kątem niskiej ilości papieru lub pisma odręcznego i upewnij się, że klawiatura nie jest otwarta, a papier nie jest zacięty.
Korzystanie z narzędzia do rozwiązywania problemów
Automatyczne narzędzie do rozwiązywania problemów umożliwia znajdowanie i automatyczne rozwiązywanie niektórych problemów związanych z komputerem. Narzędzie do rozwiązywania problemów z drukowaniem umożliwia rozwiązywanie problemów dotyczących instalowania i podłączania drukarki.
Aktualizowanie sterowników
Do prawidłowego działania większości drukarek jest wymagane oprogramowanie sterowników. Jeśli niedawno uaktualniono system Windows do nowej wersji, możliwe, że obecny sterownik drukarki jest przeznaczony dla poprzedniej wersji systemu Windows. Jeśli w ostatnim czasie wystąpiły awarie zasilania, infekcje wirusowe lub inne problemy z komputerem, sterowniki mogły zostać uszkodzone. Pobranie i zainstalowanie najnowszego sterownika dla danej drukarki może rozwiązać problemy tego typu.
Oto trzy sposoby znalezienia i zainstalowania sterownika:
Użycie usługi Windows Update. W usłudze Windows Update może być dostępna zaktualizowana wersja sterownika drukarki.
Zainstalowanie oprogramowania od producenta drukarki. Jeśli drukarka została dostarczona z dyskiem, może on zawierać oprogramowanie instalujące sterownik drukarki.
Samodzielne pobranie i zainstalowanie sterownika. Sterownik można wyszukać w witrynie internetowej producenta. To rozwiązanie warto wypróbować, jeśli usługa Windows Update nie może znaleźć odpowiedniego sterownika, a drukarka nie została dostarczona z oprogramowaniem instalującym sterownik.
Wsparcie techniczne systemu Windows 7 skończyło się 14 stycznia 2020 r. Pomoc techniczna i aktualizacje oprogramowania z witryny Windows Update, które pomagają chronić komputer, nie są już dostępne dla systemu Windows 7. Firma Microsoft zdecydowanie zaleca przejście do systemu Windows 11.
Kliknij tutaj, aby uzyskać więcej informacji i dowiedzieć się, co to oznacza dla Ciebie.Powiązane tematy
Dowiedz się, jak zainstalować drukarkę w systemie Windows.
Dowiedz się, jak pobrać i zainstalować najnowsze sterowniki drukarek.
Dowiedz się, jak ustawić drukarkę domyślną w systemie Windows. com/windows/view-the-print-queue-71505b3a-ba6b-14b2-b7f9-fd6204675ab5" target="_blank">wyświetlić kolejkę drukarki w systemie Windows.
Jeśli występuje problem ze zmianą stanu drukarki w trybie offline, przejdź do tematu Rozwiązywanie problemów z drukarkami w trybie offline.
- Contents
- Table of Contents Bookmarks
®
ThinkPad
seria T40
Podręcznik obsługi i rozwiązywania
problemów
Related Manuals for Lenovo ThinkPad T40
Summary of Contents for Lenovo ThinkPad T40
- Page 1® ThinkPad seria T40 Podręcznik obsługi i rozwiązywania problemów... Page 3Page 4“Informacje o komunikacji bezprzewodowej”, na stronie 49, Dodatek B, “Informacje dotyczące gwarancji”, na stronie 53 oraz Dodatek D, “Uwagi”, na stronie 83. Wydanie pierwsze (Maj 2005 r. ) © Copyright Lenovo 2005. Fragmenty © Copyright International Business Machines Corporation 2005. Wszelkie prawa zastrzeżone.