Opis systemu Bosch Hij354es0z

System Bosch Hij354es0z jest inteligentnym systemem kontroli oświetlenia, który może być zarządzany za pomocą aplikacji na smartfony lub tablety. System oferuje szeroką gamę funkcji, w tym inteligentne ustawianie światła, oświetlenie sceniczne, automatyczne włączanie i wyłączanie, inteligentny wybór czasu, regulację intensywności światła i wiele innych. System jest zaprojektowany z myślą o zoptymalizowaniu i zautomatyzowaniu oświetlenia, aby ułatwić użytkownikom zarządzanie, monitorowanie i kontrolowanie światła w ich domu lub biurze.

Ostatnia aktualizacja: Opis systemu Bosch Hij354es0z

Bosch to jeden z najpopularniejszych producentów urządzeń AGD. Z tego względu posiada w swoim asortymencie ogromną kolekcję różnorakich sprzętów, a wśród licznych i nie do końca jasnych opisów modeli można łatwo się zagubić. Z tego względu firma zdecydowała się podzielić oferowane produkty na cztery linie: Bosch Serie 2, 4, 6 i 8. Czym się różnią oraz do jakich klientów są kierowane? Oto odpowiedź!

Bosch Serie 2

Ta linia produktowa skupia się na urządzeniach, które są nieskomplikowane, proste w użytku i mają dobry stosunek jakości do ceny. Co to oznacza? Bosch, wprowadzając na rynek Serie 2, zdecydował się zaoferować swoim klientom sprzęty funkcjonalne oraz intuicyjne, bez ogromnej ilości dodatkowych funkcji, mające przy okazji wyróżniać się atrakcyjną ceną. Podstawę stanowi prostota. W tej linii na próżno więc będzie szukać dotykowych wyświetlaczy czy skomplikowanych programów, ale za to ich brak wynagradza łatwość w obsłudze oraz gwarancja długoletniego działania. Modele godne uwagi:

  • Pralka: WAB2028SPL/01 (990 zł),
  • Lodówka: KGN33KL20/01 (1400 zł),
  • Zmywarka: SMS25KI00E/44 (1300 zł).
źródło: bosch-home. pl

Bosch Serie 4

Kolejną linię urządzeń stanowi Bosch Serie 4. Tą część asortymentu skierowano przede wszystkim do większych rodzin, w których obowiązki domowe trzeba wykonywać szybko i sprawnie. Firma postawiła więc na sprzęty o dużej ładowności. Lodówki posiadają dodatkowe balkoniki i szuflady, a pralki zmieszczą więcej ubrań, niż te z serii drugiej. Tutaj również Bosch skupił się na cenie – w urządzeniach zaimplementowano rozwiązania optymalne, a więc znacząco ułatwiające codziennie funkcjonowanie, ale nie skomplikowane, by móc zaoferować klientowi dobrą cenę. Na uwagę zasługuje na przykład pralka WAN24240PL/01 z cichym silnikiem EcoSilence Drive (1500 zł) czy lodówka z regulacją wilgotności KGV36VL30E (1600 zł).

źródło: bosch-home. pl

Bosch Serie 6

Serie 6 skupia się przede wszystkim na urządzeniach energooszczędnych, przyjaznych środowisku. Linia została stworzona dla użytkowników, którzy preferują nowoczesne rozwiązania, idące za ideologią eko. Sprzęty, oferowane przez firmę Bosch w tej kategorii, są więc inteligentne, ciche, a także pobierają mało energii elektrycznej oraz wody. Kosztują więcej, ale dzięki licznym funkcjom i programom, pozwalają użytkownikowi na personalizację oraz świadome korzystanie z oferowanych opcji. Tutaj pojawiają się już panele dotykowe, automatyczne dozowniki czy bardziej skomplikowane programy. Reasumując, Bosch Serie 6 to komfort, wysoka wydajność i trwałość.

Jednym z ciekawszych urządzeń jest na przykład zmywarka SMS68MI06E, która posiada sensor załadunku, regulowane kosze, system synchronizacji ze smartfonem Home Connect i program Higiena Plus. Łączy w sobie interesujące funkcje z energooszczędnymi rozwiązaniami. Koszt – ok. 3000 zł.

źródło: bosch-home. pl

Bosch Serie 8

Ostatnia z oferowanych przez Bosch linii produktowych to zdecydowanie interesujący zbiór urządzeń. Zawierają one bowiem w sobie kilka cech: mnogość funkcji, ciekawy design, łatwość obsługi i funkcjonalność. Sprzęty mają za zadanie nie tylko świetnie działać, ale również zachwycać użytkowników swoim wyglądem. Są nowoczesne, inteligentne, w pełni zautomatyzowane. Seria skierowana jest dla tych, którzy cenią sobie nowinki technologiczne, a co więcej, nie boją się inwestycji w swoje sprzęty. W związku z tym warto zwrócić uwagę na:

  • Lodówkę KGF49SM30 z funkcją ekonomicznego trybu pracy, w tym z programem HolidayMode, systemem równomiernego rozprowadzania powietrza MultiAirflow, wykończeniami ze stali szlachetnej, wyświetlaczem Premium TouchControl. Cena: ok. 5300 zł,
  • Suszarkę WTW85562PL z programem błyskawicznego suszenia oraz trybem AutoDry, konstrukcją tłumiącą wibracje i pompą ciepła (2800 zł).
źródło: bosch-home. pl

Podsumowując, firma Bosch zdecydowała się na trafienie swoimi produktami do wszystkich grup odbiorców. Przez tych, którym zależy na prostych funkcjach, do wymagających użytkowników, szukających w swoich sprzętach czegoś więcej. Z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie.

System 12 V Elektronarzędzia akumulatorowe
    Strona startowaElektronarzędzia profesjonalneElektronarzędzia akumulatorowe... System 12 V

Twój wybór jest
w trakcie przetwarzania

Praca w wąskich i trudno dostępnych miejscach wymaga małych, ale wydajnych narzędzi – takich jak w naszej klasie 12 V.

INFORMACJA O PRODUKTACH

Pytania dotyczące Elektronarzędzi, narzędzi pomiarowych i osprzętu Bosch Professional.

Pon. - Pt. :8. 30 – 16. 30

*koszt połączenia wg taryfy lokalnej

INFOLINIA SERWISOWA

Pytania dotyczące napraw, serwisu elektronarzędzi oraz części zamiennych do elektronarzędzi Bosch Professional.

Pytania i odpowiedzi

Tutaj uzyskasz odpowiedzi na często zadawane pytania dotyczące naszych usług serwisowych.

Aby strona wyświetlała się prawidłowo, należy ją odświeżyć. Naciśnij przycisk poniżej, aby odświeżyć stronę.

Odśwież teraz

Opinia o naszej stronie internetowej

Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy, elektroniczna kontrola stabilizacji, ESC (ang. electronic stability control), ESP (ang. electronic stability program) lub DSC (ang. dynamic stability control) – układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu, przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR. System ten uaktywnia się samoczynnie, przyhamowując jedno lub kilka kół, gdy odpowiedni czujnik wykryje tendencję do wyślizgnięcia się samochodu z zakrętu.

ESP nie jest stosowany w sporcie z uwagi na znaczne ograniczenie prędkości wyjścia z zakrętu, oraz uniemożliwienie wykonywania takich manewrów jak np. jazda w nadsterownym poślizgu kontrolowanym, hamowanie poprzez poślizg boczny czy obrót wokół własnej osi.

Działanie[edytuj | edytuj kod]

System ESP to rozbudowany elektroniczny system, w którego skład wchodzą systemy takie jak kontrola trakcji, kontrola poślizgu itp.

System ten działa na bardzo prostej zasadzie – zablokowane koło można poruszyć w każdą stronę (czyli także na boki) używając podobnej siły. W efekcie, na zakręcie koło jest wynoszone tam, gdzie działa siła odśrodkowa, czyli na zewnątrz zakrętu. Wykorzystując tę zasadę, gdy przód pojazdu traci przyczepność (zachodzi podsterowność), to blokowane są koła tylne, by te pozwoliły na obrót pojazdu wokół własnej osi celem skierowania przodu we właściwą stronę. Analogicznie, gdy mamy do czynienia z nadsterownością, kiedy to pojazd zbyt szybko obraca się wokół własnej osi (szybciej, niż pokonuje zakręt) blokowane są koła przednie, by spowolnić ten ruch poprzez wytworzenie niwelującej go podsterowności. Wszystkie te korekty zachodzą wielokrotnie w ciągu sekundy i tworzą w rzeczywistości kontrolowany uślizg wszystkich czterech kół. Poślizg kół jest obliczany na podstawie prędkości obrotowych kół, czujnika przyspieszenia poprzecznego, czujnika przyspieszenia kątowego, czujnika skrętu kierownicy oraz ciśnienia w układzie hamulcowym. Na podstawie analizy danych z tych czujników system określa czy wystąpiła nadsterowność czy podsterowność i reaguje wyhamowaniem odpowiednich kół.

Stabilizacja toru jazdy w pewnym stopniu zwiększa dopuszczalną prędkość początkową podczas wejścia w zakręt, dzięki optymalnemu wykorzystaniu przyczepności wszystkich kół. Dodatkowo do korygowania toru jazdy używane są hamulce, spowalniające pojazd w trakcie pokonywania zakrętu. Zmniejsza to prawdopodobieństwo wypadnięcia z zakrętu.

Stabilizacja toru jazdy okazuje się być bardzo pomocna w tzw. teście łosia polegającym na ominięciu nagle pojawiającej się przeszkody i błyskawicznym powrocie na własny pas. W samochodach pozbawionych kontroli trakcji slalom składający się z 3 nagłych skrętów zazwyczaj powoduje nagłą nadsterowność, która to może spowodować ponowne wyrzucenie pojazdu na przeciwny pas. Rzadziej zdarza się tutaj zaobserwować podsterowność, która jest mniej groźna i powoduje tylko wydłużenie promieni skrętów. ESP umożliwia wykonanie trzech w miarę ciasnych skrętów i szybką stabilizację pojazdu po powrocie na własny pas.

Systemem wspomagającym ESP jest system DSR (dynamic steering response). System ten wykorzystuje informacje z systemu ESP i w razie potrzeby potrafi wykonać lekki manewr kierownicą (za pomocą silnika wspomagania kierownicy) kontrujący moment obrotowy samochodu. W sytuacji hamowania na nawierzchni o różnej przyczepności (np. prawe koła na lodzie a lewe na śniegu) wystąpi tendencja do obrócenia pojazdu. ESP w takiej sytuacji odpowiednio skoryguje siły hamowania kół co może wydłużyć drogę hamowania. W takiej sytuacji dzięki skontrowaniu toru jazdy kierownicą można uzyskać krótszą drogę hamowania niż przy użyciu samego systemu ESP.

Różne nazwy systemu[edytuj | edytuj kod]

W kręgach fachowych przyjął się „neutralny” skrót ESC (Electronic Stability Control). ESC to ogólny termin uznawany przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów (ACEA), Północnoamerykańskie Stowarzyszenie Inżynierów Motoryzacyjnych (SAE), Japońskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów i inne autorytety na całym świecie. Jednak producenci pojazdów mogą używać wielu różnych nazw handlowych dla ESC[1][2]:

  • Acura: Vehicle Stability Assist (VSA)
  • Alfa Romeo: Vehicle Dynamic Control (VDC)
  • Audi: Electronic Stability Program (ESP)
  • Bentley: Electronic Stability Program (ESP)
  • BMW: Dynamic Stability Control (DSC) (w tym Dynamic Traction Control)
  • Bugatti: Electronic Stability Program (ESP)
  • Buick: StabiliTrak
  • Cadillac: StabiliTrak & Active Front Steering (AFS)
  • Chery Automobile: Electronic Stability Program
  • Chevrolet: StabiliTrak; Active Handling (tylko Corvette)
  • Chrysler: Electronic Stability Program(ESP)
  • Citroën: Electronic Stability Program (ESP)
  • Dodge: Electronic Stability Program (ESP)
  • Daimler: Electronic Stability Program (ESP)
  • Fiat: Electronic Stability Program (ESP), także Vehicle Dynamic Control (VDC)
  • Ferrari: Controllo Stabilità (CST)
  • Ford: AdvanceTrac with Roll Stability Control (RSC); Interactive Vehicle Dynamics (IVD); Electronic Stability Program (ESP); Dynamic Stability Control (DSC) (tylko Australia)
  • General Motors: StabiliTrak
  • Honda: Vehicle Stability Assist (VSA)
  • Holden: Electronic Stability Program (ESP)
  • Hyundai: Electronic Stability Program (ESP), Electronic Stability Control (ESC); Vehicle Stability Assist (VSA)
  • Infiniti: Vehicle Dynamic Control (VDC)
  • Jaguar: Dynamic Stability Control (DSC)
  • Jeep: Electronic Stability Program (ESP)
  • Kia: Electronic Stability Control (ESC); Electronic Stability Program (ESP)
  • Lamborghini: Electronic Stability Program (ESP)
  • Land Rover: Dynamic Stability Control (DSC)
  • Lexus: Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) z Vehicle Stability Control (VSC)
  • Lincoln: AdvanceTrac
  • Maserati: Maserati Stability Program (MSP)
  • Mazda: Dynamic Stability Control (DSC) (wraz z Dynamic Traction Control)
  • Mercedes-Benz (współtwórca): Electronic Stability Program (ESP)
  • Mercury: AdvanceTrac
  • MINI: Dynamic Stability Control
  • Mitsubishi: Active Skid oraz Traction Control MULTIMODE and Active Stability Control (ASC)
  • Nissan: Vehicle Dynamic Control (VDC)
  • Oldsmobile: Precision Control System (PCS)
  • Opel: Electronic Stability Control (ESC), Electronic Stability Program (ESP)
  • Peugeot: Electronic Stability Program (ESP)
  • Pontiac: StabiliTrak
  • Porsche: Porsche Stability Management (PSM)
  • Proton: Electronic Stability Program (ESP)
  • Renault: Electronic Stability Program (ESP)
  • Rover Group: Dynamic Stability Control (DSC)
  • Saab: Electronic Stability Program (ESP)
  • Saturn: StabiliTrak
  • Scania: Electronic Stability Program (ESP)
  • SEAT: Electronic Stability Program (ESP)
  • Škoda: Electronic Stability Program (ESP)
  • Smart: Electronic Stability Program (ESP)
  • Subaru: Vehicle Dynamics Control (VDC)
  • Suzuki: Electronic Stability Program (ESP)
  • Toyota: Vehicle Stability Control (VSC) lub Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM)
  • Vauxhall: Electronic Stability Program (ESP)
  • Volvo: Dynamic Stability and Traction Control (DSTC)
  • Volkswagen: Electronic Stability Program (ESP)

Producenci ESP[edytuj | edytuj kod]

  • Robert Bosch GmbH
  • Aisin Advics
  • Bendix Corporation
  • Continental Automotive Systems
  • BeijingWest Industries
  • Hitachi
  • NSK
  • ITT Automotive, od 1998 część Continental AG
  • Johnson Electric
  • Mando Corporation
  • Nissin Kogyo
  • Teves, obecnie część Continental AG
  • TRW
  • WABCO
  • Hyundai Mobis
  • Knorr-Bremse

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

  1. Toyota Global Site | Technology File, www. com [dostęp 2017-11-23].
  2. Stability and traction control system (DSTC), support. com [dostęp 2017-11-23] (ang. ).

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]

  • Strona Euro NCAP – instytucji zajmującej się badaniem nowych samochodów pod względem bezpieczeństwa (ang. )
  • Opis systemu DSR. pl. [zarchiwizowane z tego adresu (2009-08-14)].

Opis systemu Bosch Hij354es0z

Bezpośredni link do pobrania Opis systemu Bosch Hij354es0z

Starannie wybrane archiwa oprogramowania - tylko najlepsze! Sprawdzone pod kątem złośliwego oprogramowania, reklam i wirusów

Ostatnia aktualizacja Opis systemu Bosch Hij354es0z